آدمیت مرده است ...

« اشکی در گذر گاه تاریخ » ... از همان روزی که دست حضرت قابی ... گشت آلوده به خون حضرت هابیل ... از همان روزی که فرزندان « آدم » ... زهر تلخ دشمنی در خونشان جوشید ... آدمیت مرد ! ... گر چه « آدم » زنده بود ... از همان روزی که یوسف را برادر ها به چاه انداختند ... از همان روزی که با شلاق و خون دیوار چین را ساخنتد ... آدمیت مرده بود ... بعد ، دنیا هی پر ز آدم شد و این آسیاب ... گشت و گشت ... قرن ها از مرگ آدم هم گذشت ... ای دریغ ! ... آدمیت بر نگشت ! ... قرن ما روزگار مرگ انسانیت است ... سینه ی دنیا ز خوبی ها تهی است ... صحبت از آزادگی ، پاکی ، مروت ، ابلهی است ... . صحبت از پژمردن یک برگ نیست ... وای ! جنگل را بیابان می کنند ... دست خون آلود را در پیش چشم خلق پنهان می کنند ... هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا ... آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند ... صحبت از پژمردن یک برگ نیست ... فرض کن : مرگ قناری در قفس هم مرگ نیست ... فرض کن : یک شاخه گل هم در جهان هرگز نرست ... فرض گن : جنگل بیابان بود از روز نخست ! ... در کویری سوت و کور ... در میان مردمی با این مصیبت ها ، صبور ... صحبت از مرگ محبت ، مرگ عشق ... « گفتگو از مرگ انسانیت است »... از « فریدون مشیری / بهار را باور کن »
نظرات 4 + ارسال نظر
هامون یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 00:13 http://shouka.blogsky.com

من و تو و ما هی فریاد میکنیم...
از تکرار درد
به سخره مان می گیرند و...

فریاد یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 21:29 http://www.erfan-barabari-azadi.blogsky.com

از اظهار لطف شما بسیار ممنونم هر چند خودم را لایق این همه لطف شما نمیبینم. بی تعارف بگویم مطالب شما وسبکی که برگزیده اید بسیار ارزشمند است. در راهی که برگزیده اید پاینده باشید.

مریم دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 16:32 http://lahzeh.blogsky.com

فکر می کنم هنوز ذره ای از آدمیت در دل تو زنده مانده وگرنه برای مرگ انسانیت مرثیه نمی سرودی!

تک دختر جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 13:17 http://tak2khtar.persianblog.com

خیلی وقته ..همون موقعی که خواستیم یادآوری کنیم دو تا شو گم کریم کم کم همشوووووووو.......اونی هم که ادعا میکنه یکی مثل خودم ..اونم گمش کرده.........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد